A be nem jelentett munkavégzés elleni küzdelemre irányuló tevékenységek Pályázati felhívás
Határidő
2023. május 3. 17:00 brüsszeli idő szerint
Dokumentum elérhetősége: https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/docs/2021-2027/esf/wp-call/2023/call-fiche_esf-2023-pow-udw_en.pdf
Küzdelem a be nem jelentett munkavégzés ellen. A pályázat tartalma, hogy az érintett szereplők, például minisztériumok, végrehajtó hatóságok, szociális partnerek stb., dolgozzanak ki innovatív kezdeményezéseket.
Összefoglaló:
Ennek a pályázati felhívásnak a fő célja, hogy kiegészítse a be nem jelentett munkavégzés elleni küzdelem európai összefogásának a munkáját, és értéket adjon hozzá. Ez a felhívás a végrehajtó hatóságok és más érintett szereplők közös tevékenységeit és határokon átnyúló projektjeit előmozdító fellépések társfinanszírozására irányul, amelyek javítják a kapacitásukat a be nem jelentett munkavégzés megelőzése és elrettentése terén, összhangban azzal az elképzeléssel, amely szerint a be nem jelentett munkavégzést a bejelentett munkavégzésekké kell átalakítani. holisztikus megközelítést alkalmazva. Ennek során a nemzeti kormányok egyesítik a stratégiáikat és a műveleteiket, és együttműködnek a szociális partnerekkel és más érdekelt felekkel a közvetlen és közvetett politikai intézkedések teljes skálájának alkalmazásával. Ez tovább fogja erősíteni a tagállamok végrehajtó hatóságai közötti folyamatos együttműködést.
Továbbá célja, hogy támogassa a be nem jelentett munkavégzés elleni küzdelemben érintett szereplőket, például minisztériumokat, végrehajtó hatóságokat, szociális partnereket stb. olyan innovatív kezdeményezések kidolgozásában, amelyek hozzájárulnak az EU irányelveinek végrehajtásának, alkalmazásának és érvényesítésének javításához; valamint a nemzeti jog javítását is szorgalmazza a be nem jelentett munkavégzés területén, ideértve a határokon átnyúló együttműködést is, ezzel is támogatva a be nem jelentett munkavégzés bejelentett munkává történő alakítását. Az ezekből a projektekből megszerzett tudásnak segítenie kell a tényeken alapuló tudás felépítését is a jobb szakpolitikai tervezés érdekében.
Finanszírozható tevékenységek
a) Közös képzési tanfolyamok a végrehajtási tevékenységekben részt vevő személyzet számára: új képzési programok kidolgozása vagy fejlesztése az illetékes hatóságok tisztviselői és/vagy az érintett szociális partnerek és érdekelt felek között a végrehajtás, az alkalmazás, a tudás és a jobb végrehajtás javításához való hozzájárulás keretében a be nem jelentett munkavégzés területén. Ezek magukban foglalhatnak képzéseket, amelyek közös témákra és kihívásokra összpontosítanak (pl. hogyan kell kezelni a színlelt önfoglalkoztatást), és hogyan kezelik ezeket a különböző nemzeti hatóságok, csereprogramokat a területen (pl. mezőgazdasági és építőipari ágazatokban), vagy képzéseket, amelyek az együttműködés elősegítésére összpontosítanak. a munkakapcsolatok javítása a különböző nemzeti és más EU/EGT végrehajtó szervek között. A támogatott tevékenységeknek eredményesnek kell lenniük; Az ilyen típusú tevékenységek potenciális eredménye lehet akár egy kézikönyv a jó végrehajtási gyakorlatokról, amelyeket a tagállamok a be nem jelentett munkavégzés kezelésére használtak.
b) Közös ellenőrzések és a végrehajtó hatóságok személyzetének csereprogramja: az illetékes hatóságok tisztviselői közötti új vagy meglévő cserék és egymástól való tanulás fejlesztése a határokon átnyúló jobb együttműködés, valamint a munkát megkönnyítő és a kapacitásépítést támogató eszközök kidolgozása érdekében. A tevékenységek a következőket foglalhatják magukban: tanulmányutak a tagállamok hatóságainál, beleértve az ügynökségek közötti koordinációs munkájuk bemutatását a be nem jelentett munkavégzés nemzeti szintű kezelése terén, helyszíni cserék – a személyzet korlátozott ideig tartó cseréje az információcsere/legjobb információcsere érdekében. gyakorlatok stb.
c) Technikai segítségnyújtás és/vagy támogatás az ezzel foglalkozó európai platform által meghatározott intézkedések/gyakorlatok végrehajtásához más EU/EGT végrehajtó szervek számára, hogy hozzájáruljanak a kapacitásépítéshez, a bevált gyakorlatok megvalósításához stb.
d) Információcsere-rendszerek: határokon átnyúló információcsere-rendszerek kialakítása a végrehajtó szervek közötti adminisztratív együttműködés megkönnyítése érdekében. Az ennek keretében támogatott, határokon átnyúló információcsere-rendszereknek hozzá kell adniuk a meglévő gyakorlatokat, például az EESSI-t, a munkavállalók kiküldetéséről szóló IMI-modult stb.).
e) Együttműködés a végrehajtó hatóságok közötti információmegosztás és kölcsönös tanulás formájában: online platformok fejlesztése vagy korszerűsítése minőségi, felhasználóbarát és specifikus információk gyűjtésére és terjesztésére, amelyek célja a be nem jelentett munkavégzés, a színlelt önfoglalkoztatás megelőzése és az önfoglalkoztatás elősegítése. A be nem jelentett munkavégzésről a hivatalos munkára való átmenet segítése.
f) Közös figyelemfelkeltő kampányok/ágazatspecifikus kampányok/határokon átnyúló regionális kampányok: a munkavállalókat és/vagy munkaadókat célzó figyelemfelkeltő kampányoknak a be nem jelentett munkavégzésben vagy színlelt önfoglalkoztatásban való részvétel kapcsolatos normák, értékek és hiedelmek megváltoztatására kell irányulniuk, hogy ezek összhangban legyenek a törvényekkel és szabályozásokkal; a be nem jelentett munkavégzés kockázatairól és költségeiről való tájékoztatásról; a be nem jelentett munkavégzés nemi szempontjainak részletezéséről; a munkavégzés formalizálásának előnyeinek népszerűsítése; a nyilatkozattétel iránti elkötelezettség kultúrájának ösztönzése; a be nem jelentett munkavégzés kockázatairól és költségeiről való tájékoztatás. A munkáltatók/munkavállalók számára elérhető prevenciós szolgáltatások. Az üzenetek továbbítása különböző csatornán keresztül történhet, például tömegmédián (televízió, rádió), közösségi médián (új médiacsatornák használata üzenetek terjesztésére – pl. közösségi hálózatok, videók, blogok, twitter), vlogok stb.), PR, rendezvények, talkshow-k, bemutatók, túrák, plakátok és szórólapok.
Kik pályázhatnak? Pályázásra jogosult entitásnak számítanak a(z):
• jogi személyek (állami vagy magánszervezetek)
• támogatható országban székhellyel rendelkezők, azaz:
o EU-tagállamok
o nem EU-országok: a felsorolt EGT-országok és az ESZA+-hoz társult országok, vagy olyan országok, amelyek tárgyalásokat folytatnak társulási megállapodásról, és ahol a megállapodás a támogatás aláírása előtt lép hatályba
Az ESZA+ rendelet értelmében az egyéni pályázóknak vagy a vezető pályázóknak, társpályázóknak és kapcsolt szervezeteknek az EU-tagállamokban és az EGT-országokban kell letelepedniük.
Társpályázók társult tagjelölt országokban és potenciális jelöltekben is letelepedhetnek, az ESZA+ rendeletnek megfelelően. Az alkalmazandó nemzeti jog szerint jogi személyiséggel nem rendelkező szociális partnerek szervezetei is támogathatók, feltéve, hogy teljesülnek a költségvetési rendelet erre vonatkozó feltételei (a költségvetési rendelet 197. cikke ( 2 ) bekezdésének c) pontja).
Az önálló vagy vezető pályázóknak, társpályázóknak és kapcsolt jogalanyoknak a következő kategóriák egyikébe kell tartozniuk:
• A végrehajtó hatóságok, például munkaügyi felügyelőségek, társadalombiztosítási felügyeletek, adóhatóságok, vámhatóságok, migrációs szervek, a be nem jelentett munkavégzés elleni küzdelemért felelős minisztériumok, a rendőrség és az ügyészség, vagy
• Szociális partnerek szervezetei. Vezető pályázó lehet olyan uniós, országos vagy regionális szintű szociális partnerszervezet, amely jogszabály vagy intézményi megállapodás alapján jogosult végrehajtási feladatok ellátására. Társpályázó lehet más szociális partner szervezet.
• Non-profit szervezetek (magán vagy állami).
Konzorcium összetétele: Pályázatot nyújthatnak be egyéni pályázók vagy legalább 2 jogosult pályázóból (vezető pályázóból és társpályázóból) álló konzorcium (kedvezményezettek; nem kapcsolt szervezetek), a fenti 6. szakaszban leírtak szerint.
A pályázók kapcsolt jogalanyokkal (azaz a kedvezményezetthez kapcsolódó jogalanyokkal, amelyek a kedvezményezettekhez hasonló jogokkal és kötelezettségekkel vesznek részt a tevékenységben, de nem írják alá a támogatást, így nem válnak kedvezményezettekké) együtt is részt vehetnek.
Időtartam: A projektek időtartama általában 24 hónap (kellően indokolt esetben és módosítással meghosszabbítható).
Költségvetés: A rendelkezésre álló felhívás költségvetése 5 000 000 EUR. Ez a keret legfeljebb 20%-kal növelhető. A Bizottság 1–3 javaslat finanszírozását várja. A projekt költségvetése (maximális támogatási összeg) projektenként várhatóan meghaladja a 350 000 EUR-t, de ez nem zárja ki az egyéb összeget igénylő pályázatok benyújtását/kiválasztását.
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő - 2023